Tijdens het terrasseizoen professioneel omgaan met allergieën. Hoe dan?

Het terrasseizoen is aangebroken en het is een heerlijke warme zomerse dag. Je personeel staat klaar om de gasten van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat een heerlijke dag te bezorgen. Langzaam stroomt heel je terras vol. Er komt een gast binnen en zegt: ‘Ik ben allergisch voor schaaldieren’. Even eerlijk, heeft jouw personeel een duidelijk antwoord waardoor deze gast met een goed gevoel plaats neemt in je zaak?

Wat er regelmatig gebeurt… 

er wordt overlegd met de keuken, de bedrijfsleider wordt erbij gehaald etc etc. Zuiver Eten heeft hier een tijdbesparende oplossing voor: de Allergenenkaart. Deze kaart is gebaseerd op een analyse van al jouw gerechten. Als een gast aangeeft een allergie te hebben, kun je deze kaart overhandigen zodat de gast zelf een keuze kan maken. Er staat een duidelijke instructie op voor de gast. Iedere allergenenkaart wordt gecheckt door twee diëtisten en dus zeer betrouwbaar.

Waarom eigenlijk?

Verkeerde informatie geven over wat je serveert kan vervelende gevolgen hebben. Een gast kan een allergische reactie krijgen en ziek worden of zelfs met de ambulance afgevoerd worden. De NVWA kan tijdens een bezoek aangeven dat er niet voldoende aan de Allergenenwet wordt voldaan… Ze komen de volgende keer weer bij je langs voor hygiëne en de allergenenwet. Dit zijn scenario’s die je als horecaondernemer absoluut niet wil.

Bel ons!

Ben je nieuwsgierig naar deze Allergenenkaart die tijd bespaard en een tool is voor jouw personeel om professioneel te handelen? Bel of mail ons direct, Zuiver Eten komt graag langs om je meer uit te leggen. Wees goed voorbereid op het terrasseizoen. Reageer voor 31 maart 2017 en krijg 15% korting op de gehele factuur!

Groetjes, de meiden van Zuiver Eten

2018-11-05T15:15:14+01:00maart 7th, 2017|Promo|0 Comments

Leave A Comment